måndag 16 januari 2012

Göra sänggavel - Steg 1

Igår började operation Göra sänggavel. Det var dock bara ett litet steg närmare slutmålet - nämligen tygjakt. Åkte en sväng till tygaffären Tygverket som ligger på St Paulsgatan 19 vid Mariatorget för att sniffa rätt på lite tyg. Har ju tänkt mig en djuphäftad sänggavel med klädda knappar i gråsilvrig sammet. Tygverket hade jättestor sortering och jag hittade precis vad jag letade efter! Bilden visar ett tygprov.




Jag har också hittat en superbra beskrivning på att göra sänggavel på Addicted 2 Decorating. Jag är dock övertygad om att det kommer att bli jättesvårt, MEN har ingen lust att betala 8-9000 kr för att få en gjord av en tapetserare. Skam den som ger sig tänker jag. Så här ska resultatet bli hade jag tänkt mig!

Nästa steg är att åka till brädgårn' och handla MDF! Wish me luck!

Bild från Addicted 2 Decorating